Willier
Wilier is een echt passiemerk. Met een rijk verleden in de wielersport en de drang naar het bouwen van mooie fietsen behoort Wilier tot de top van de Italiaanse merken. Wilier gebruikt de allerbeste materialen en onderdelen om een fiets van topniveau neer te zetten voor iedereen en met talentvolle ontwerpers zorgen ze ook voor constante vernieuwing van de collectie om up-to-date te blijven in de steeds sneller wordende wereld van racen.
Vanaf 2018 heeft Wilier ook weer twee profploegen: Wilier-Selle Italia met Pippo Pozzato en het franse Team Directenergie van onder andere Silvain Chavanel en Lilian Calmejan.
De Cento10Air is ontworpen om zo snel mogelijk door de lucht te snijden en Wilier heeft daarvoor een frame gebouwd wat niet alleen slank is, maar ook zoveel mogelijk integratie mogelijkheden biedt voor een nog strakker en sneller uiterlijk. Het Alabarda-stuur is een carbon monocoque en zorgt voor optimale integratie van de kabels, terwijl het ook stijfheid biedt in snelle sprints. De zadelklem is weggewerkt in het frame, de dual-mount remmen bieden betere remkracht en vallen nog strakker in het frame en door het frame dikker of dunner te maken op verschillende plaatsen is het niet alleen heel erg stijf, maar wordt ook nog zoveel mogelijk gewicht bespaard waar mogelijk.
De Zero.6 is een van de lichtste fietsframes op de markt. Door een frame te bouwen dat minder carbon gebruikt waar extra carbon helemaal niet nodig is en een ontwerp dat zo licht en stijf mogelijk is, is het Wilier gelukt om een fiets te bouwen die zowaar in de lucht opstijgt. De magische 600 grammen per frame (vandaar Zero.6) zijn fenomenaal voor een licht gewicht fiets en heuvelop krijgt u toch echt het gevoel alsof uzelf Pantani aan het spelen bent.
Nieuw Is de Cento10 NDR: een superstrakke endurance-racer. Hij heeft veel weg van de aerodynamische styling van de Cento10 Air,maar dan met een in de achterbrug verwerkt demping systeem: Actiflex. Deze elastromeer demper zorgt in combinatie met de geometrie van de fiets voor meer comfort zonder dat er enig noembaar energieverlies optreedt. Ook bij de Cento10 NDR zijn de kabels volledig weggewerkt en naast schijfremmen is hetzelfde frame ook volledig en netjes om te bouwen naar velgremmen: vrijwel de enige en eerste in zijn soort. De Cento10 NDR beschikt daarnaast ook over een eigen cockpit: Stemma e Barra. Dit zijn een los stuur en een aparte voorbouw gemaakt uit carbon, zodat de fiets er strak uitziet en meer afstelmogelijkheden heeft dan bij een carbon monocoque stuur.